4 informacji jak przetransportować maszyny rolnicze - transport

transport maszyn rolniczych

Taki transport wymaga nie tylko odpowiednich

Transport ponadgabarytowy umożliwia przewóz ładunków o większych wymiarach niż normalnie dopuszczalnych do ruchu drogowego na drogach publicznych. Warunki przewozu takiego transportu: Ładunki mogą wynosić powyże

4 informacji jak przetransportować maszyny rolnicze - transport transport maszyn rolniczych
j 42 ton. Szerokość takiego transportu może wynosić powyżej 2,5 m. Długość całego transportu: naczepa może być długa powyżej 16,5m, przyczepa może mieć długość większą niż 18,5m. Taki transport wymaga nie tylko odpowiednich zezwoleń, oraz wytyczenia odpowiedniej trasy. Czasami ze względu na różne ograniczenia warto zaplanować częściowy przewóz ładunku barkami rzeką.

Transport maszyn możemy wykonywać przy pomocy różnych rodzajów transportu także rzeką przy pomocy barek lub przy pomocy helikoptera Przy bardzo wielkich ładunkach maszyn wykorzystujemy wspomniany wyżej transport ponadgabarytowy. W trakcie takiego transportu przewozi się maszyny górnicze, rolnicze, budowlane, wykorzystywane w leśnictwie. Przewozi się także inne ładunki: silosy, zbiorniki, elementy elektrowni wiatrowych, elementy mostów (przęsła) i wież, dźwigi, jachty i inne.

Transport ciężki umożliwia przewóz wspomnianych wyżej ciężkich ładunków. W przeszłości wielokrotnie widywałem przewóz ciężkiej koparki przy pomocy przyczepy niskopodwoziowej. Kiedyś słyszałem o transporcie ciężkiej iglicy przy pomocy helikoptera.


Aby uzyskać właściwe pozwolenie należy powiadomić

Jak w praktyce wygląda transport ponadgabarytowy na terenie Unii Europejskiej?
Co zrobić, jeżeli nasza przesyłka nie mieści się w standardowych gabarytach? Z pomocą przychodzą nam specjalistyczne firmy logistyczne, które dostosowują ofertę do potrzeb klienta. Zgodnie z regulacjami Unii Europejskiej ponadgabarytowy transport maszyn wymaga specjalnych zezwoleń, które uzyskuje się u zarządców dróg oraz w Urzędach Celnych. Poszczególne kraje różnią się czasem oczekiwania na decyzję administracyjną.
W Polsce okres oczekiwania na zezwolenie wynosi do czternastu dni. Aby uzyskać właściwe pozwolenie, należy powiadomić GDDKiA, podając dane wnioskodawcy i przewoźnika, termin transportu, dane nadawcy, szczegółowe parametry pojazdu oraz dokładną datę przejazdu przez terytorium państwa. Transport ciężki czasami oznacza ciężkie utrudnienia w ruchu drogowym lub może doprowadzić do paraliżu komunikacyjnego, zwłaszcza na autostradach oraz na terenach miejskich. Z tego też powodu wydawane zezwolenia niejednokrotnie upoważniają jedynie przejazdów w godzinach nocnych.


Duże gabaryty i duże problemy

Przepisy prawa od lat precyzują jakie normy muszą spełniać ładunki transportowane w tradycyjny sposób. Jednocześnie wskazują one na wartości, które uznawane są za ponadgabarytowe. I tak na przykład transport maszyn ważących powyżej 42 tony, czy ładunków wyższych niż 4 metry, musi być organizowany w specjalnych warunkach. W tym celu wyodrębnia się specjalną kategorię transportu, a mianowicie transport ponadgabarytowy. Bo rzeczywiście tam, gdzie gabaryty są duże, rosną też i problemy związane z organizacją trasy.
Jeśli chodzi o transport ciężki, tu szczególną rolę odgrywa nośność dróg oraz mostów. W przypadku wysokich ładunków, problemem mogą być zbyt niskie wiadukty. Z kolei transport ładunków bardzo długich czy szerokich wiąże się z koniecznością omijania tras, gdzie występują ronda czy bardzo wysokie krawężniki. Jak więc widać ten rodzaj transportu wymaga ogromnego zaangażowania w przygotowanie trasy i organizację samego procesu. I dlatego zajmują się nim wyłącznie wyspecjalizowane firmy.


Ze względu bowiem na specyfikę ładunków

Transport ponadgabarytowy, jak żaden inny, musi radzić sobie z wieloma przeszkodami. Ze względu bowiem na specyfikę ładunków, jest o wiele trudniejszy w organizacji. Pierwszą przeszkodą jest wyznaczenie trasy. Gdy przewoźnik oferuje transport ciężki, czy transport bardzo szerokich ładunków, nie zawsze może świadczyć swoje usługi na tych samych trasach. Pewne elementy infrastruktury, jak mosty, czy wysokie krawężniki sprawiają, że pewne trasy w pewnych sytuacjach stają się niedostępne. Czasem transport przybiera nawet charakter mieszane, łącząc elementy transportu drogowego z kolejowym, czy rzecznym. Kolejna rzecz to kwestia odpowiedniego sprzętu. W transporcie drogowym chodzi tu głównie o naczepy. Te zawsze muszą być dobierane w sposób indywidualny. Chodzi przecież o to, aby każdy ładunek był w stu procentach zabezpieczony.
Transport maszyn, czy konstrukcji stalowych spotyka się z wieloma przeszkodami. Na szczęście profesjonalni przewoźnicy fantastycznie sobie z nimi radzą, oferując swoje usługi.



© 2019 http://transport.capricornstudio.com.pl/